BiH

Ministarstva kasnila u rješavanju većine predmeta

Ured za reviziju institucija u Federaciji Bosne i Hercegovine proveo je reviziju učinka o temi „Efikasnost drugostepenih organa u postupanju po žalbama“.

Cilj je bio ispitati efikasnost postupanje nadležnih federalnih ministarstava u drugostepenom upravnom postupku i uzroke koji dovode do kašnjenja u rješavanju žalbi. Pored toga, ispitan je nadzor nad rješavanjem upravnih stvari.

Drugostepeni upravni postupak pokreće se na osnovu žalbe izjavljene protiv rješenja donesenog u prvostepenom upravnom postupku.

Žalbom u upravnom postupku stranci se daje mogućnost da pred drugostepenim organom pokrene preispitivanje zakonitosti i pravilnosti prvostepenog rješenja.

Žalba se može izjaviti i kad prvostepeni organ nije u određenom roku donio rješenje o zahtjevu stranke.

Revizijom je obuhvaćen period od 2016. do 2020. godine.

Subjekti revizije bili su Federalno ministarstvo finansija, koje je nadležno za rješavanje žalbi na prvostepena rješenja Porezne uprave i Finansijske policije i Federalno ministarstvo za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata, koje je najvećim dijelom nadležno za rješavanje žalbi na prvostepena rješenja općinskih službi.

Ispitane su i aktivnosti Federalnog ministarstva pravde, koje je zaduženo za upravni nadzor u ovoj oblasti.

Utvrđeno je da su oba ministarstva kasnila u rješavanju većine predmeta iz njihove nadležnosti.

Federalno ministarstvo finansija je u posmatranom periodu od ukupno 10.846 primljenih žalbi, riješilo svega 5.673, odnosno 52 posto.

Od ukupnog broja riješenih žalbi, samo su 54 riješene u zakonskom roku, odnosno jedan posto.

Zbog velikog broja podnesenih žalbi, Federalno ministarstvo finansija ih je, prije uzimanja u razmatranje, držalo u privremenoj arhivi i po nekoliko godina, zbog čega su konstatovana višegodišnja kašnjenja u rješavanju žalbi.

Federalno ministarstvo za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata je odmah uzimalo u razmatranje primljene žalbe, međutim, u daljnjem procesu rješavanja dolazilo je do kašnjenja, tako da je najveći broj žalbi rješavan u roku dužem od zakonom predviđenih 30 dana.

Od ukupno 5.377 riješenih žalbi, njih 2.362, odnosno 44 posto, je riješeno u zakonskom roku.

Pored značajnog kašnjenja u rješavanju žalbi, ministarstva nisu uspostavila odgovarajuće evidencije i procedure praćenja, kao ni godišnje izvještavanje o rješavanju upravnih stvari.

Podaci o rješavanju žalbi su netransparentni, nepouzdani i nedovoljno kontrolisani.

Federalno ministarstvo pravde nije vršilo redovan nadzor nad poštovanjem rokova u rješavanju žalbi, niti je zbog konstatovanih kašnjenja izricalo kazne propisane Zakonom o upravnom postupku.

Neblagovremeno rješavanje žalbi uzrokuje neizvjesnost i pravnu nesigurnost, te negativno utiče na subjekte koji ih podnose.

Posebno treba istaknuti posljedice na budžet koje uzrokuje kašnjenje u rješavanju žalbi iz nadležnosti Federalnog ministarstva finansija, u slučaju predmeta koji se odnose na dodatni razrez poreza, u kojima žalbe odlažu izvršenje rješenja i ubiranje potencijalno naplativih javnih prihoda.

S druge strane, u pogledu rješavanja žalbi iz nadležnosti Federalnog ministarstva za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata, u pitanju su prava ranjivih kategorija društva, zbog čega je od velike važnosti da se žalbe rješavaju u propisanim rokovima.

Ured za reviziju dao je preporuke usmjerene na otklanjanje uzroka neefikasnog rješavanja žalbi u drugostepenom upravnom postupku.

Implementacija preporuka doprinijet će efikasnijem rješavanju žalbi, osiguranju transparentnosti podataka i unapređenju nadzora i izvještavanja.

Blagovremenim rješavanjem žalbi osigurat će se efikasnije ubiranje budžetskih prihoda, zaštita javnog interesa i prava građana, što su pretpostavke za stvaranje opće finansijske stabilnosti i ekonomskog razvoja, saopćeno je iz Ureda za reviziju institucija u FBiH.

Vijest Ministarstva kasnila u rješavanju većine predmeta se prvi put pojavila na sljedećem linku: Fokus.ba.

Fokus

Copyright © 2022 SVEvijesti | koje treba znati!

Exit mobile version