Pozicija lidera može biti iznimno uzbudljiva, kao i put da se dođe do nje, ali i da se ona održi. Naime, to se postiže konstantnim rastom poslovanja kojim lideri rukovode, a to je samo po sebi konstantno uzbuđenje, iz dana u dan. Ali, sve to može biti stresno, posebno ako stvari ne funkcioniraju onako kako biste htjeli.
Primjerice, moguće je ostvarivati rast, ali istovremeno i propustiti ispuniti cilj jer ljudi koje vodite ne prate upute koje im dajete. Naravno, potrebno je poduzeti odgovarajuće korake da bi se to promijenilo, a u nastavku donosimo načine kako to napraviti.
1. Više ljudi, više problema
Lako je kad su timovi manji, ali kad posao poraste pa se na dnevnoj razini zapošljava više ljudi, a komunicira s njih na desetke, situacija može izmaknuti kontroli. Ne u smislu da će se posao raspasti nego da smjernice koje si kao lider zacrtate ne budu ispunjene. Naime, dosta se toga može izgubiti “po putu” kad se radi s većim brojem ljudi.
2. Razumijevanje rola
Bilo da to radite sami ili imate ljude od povjerenja, iznimno je bitno u trenucima dok radite u velikim kompanijama kao lider jasno svakom novom zaposleniku dati do znanja koji su ciljevi kompanije, odnosno, njegova posla. Naravno, u manjim poslovnim sredinama lideri mogu sve postići sami kroz razgovor sa svakim novim zaposlenikom.
3. Metode
Lideri moraju pratiti tijek ispunjavanja ciljeva i prepoznati trenutke kad dođe do usporavanja. Tad mora uslijediti reakcija, a to može biti ili prepoznavanje koji segment usporava razvoj pa riješiti problem ili prepoznati jesu li ciljevi nerealni. Stoga, interakcija i poznavanje ljudi s kojima se radi iznimno je bitno. Ako je kompanija poveća, tad izvještaju voditelja svakog od odjela moraju biti detaljni.
4. Rješenje kroz OKR (ciljevi i ključni rezultati – objectives and key results)
Moderno doba donosi metodologiju predstavljenu od strane Johna Doerra, koja kaže da ciljevi predstavljaju ono što želite postiči, a ključni rezultati predstavljaju jasan pokazatelj kako se do ciljeva može doći. Lideri moraju postaviti OKR te ih predstaviti svakom od svojih ljudi.
5. Spremni za rast
Kompanije koje su uspješne, rast će na mjesečnoj, kvartalnoj i godišnjoj razini, a istinski lider će razmišljati nekoliko koraka unaprijed pa će rast dočekati spremno i samo ga povećavati.