Connect with us

Upište pojam za pretragu

Ekonomija

Trgovački lanci gase svjetla i skraćuju radno vrijeme radi štednje energije

[ad_1]

Austrijska podružnica multinacionalnog trgovačkog lanca SPAR Group tako će skratiti vrijeme u kojem su osvijetljene reklame ispred njenih trgovina i vanjskih prostori oko više od 1500 poslovnih jedinica Austrije. Time će smanjiti potrošnju energije za milion kilovat sati godišnje, rekao je glasnogovornik kompanije, no nije naveo koliko će time uštedjeti novca.

Prošlog mjeseca je direktor Leclerca upozorio da bi taj najveći francuski trgovac hranom mogao skratiti radno vrijeme svojih trgovina kako bi se nosio s nestašicom struje.

Prije nešto više od sedmicu dana konkurentski francuski trgovački lanac Carrefour potpisao je „EcoWatt Charter” s nacionalnim operatorom energetske mreže RTE, smanjujući potrošnju električne energije u svojim trgovinama tokom razdoblja velike potražnje.

Traže se načini

Neki maloprodajni trgovci, uključujući belgijski Colruyt i Ahold, mogli bi biti djelimično zaštićeni od mogućih poremećaja u opskrbi energijom i viših troškova jer već primjenjuju programe održive energije kojom štede struju.

„Nikakve konkretne mjere nisu planirane u kratkom roku, ali ambicija je nastaviti s radom na tome kao dijelom naše ukupne energetske politike. Zato nemamo nikakvih svijetlećih natpisa, odlučujemo se za zatvorene zamrzivače, rashladne komore i slično”, rekao je glasnogovornik Colruyta.

Kompanija već ima 44 trgovine s „nula fosilnih goriva”, dakle koje ne koriste ni lož ulje ni prirodni plin, već se u potpunosti zagrijavaju otpadnom toplinom i zelenom električnom energijom.

Ahold također traži načine za smanjenje potrošnje energije, rekao je izvršni direktor Frans Muller. “Nismo donijeli nikakve odluke o radnom vremenu, ali mnogo više proučavamo pitanje korištenja energije”, rekao je. Kompanija već primjenjuje programe za uštedu plina, uključujući i sljedeće godine otvaranje svojih trgovina Albert Heijn, koje će poslovati u potpunosti uz pomoć održive energije.

Business Magazine