Connect with us

Upište pojam za pretragu

Lifestyle

Ovo su četiri zdravstvene prednosti badema

Bademi su hranljivi

Porcija badema, otprilike četvrtina šoljice ili 23 cijela orašasta ploda je bogata mastima koje su zdrave za srce, plus 6 grama biljnih proteina i 4 grama vlakana, pola vaše dnevne vrijednosti vitamina E i 20% magnezijuma, i vitamini B grupe B i nešto kalcijuma, gvožđa i kalijuma.

Vitamin E je antioksidant koji štiti ćelije od oštećenja koja dovode do preranog starenja i bolesti. Pored toga, podržava imunitet, smanjuje upale, promoviše vazodilataciju radi poboljšanja protoka krvi i povezan je sa zaštitom od neurodegenerativnih bolesti, uključujući Alchajmerovu bolest.

Magnezijum igra važnu ulogu u održavanju zdravlja mozga, regulisanju raspoloženja, sna, šećera u krvi i krvnog pritiska. Svi hranljivi sastojci koji se nalaze u bademima pomažu u poboljšanju gustine kostiju.

Bademi su bogati antioksidansima

Bademi su vrijedan izvor antioksidanata, a njihova najveća koncentracija nalazi se u smeđoj koži oraha. U jednoj studiji koju je delimično finansirao Odbor za bademe iz Kalifornije, istraživači su primjetili smanjenje biomarkera oksidativnog stresa u krvi za 27% kod muškaraca i žena koji su konzumirali 70 grama badema dnevno tokom jednog mjeseca.

Oksidativni stres je razlika između proizvodnje opasnih slobodnih radikala i sposobnosti tijela da neutrališe njihove negativne efekte. Prema naučnicima, pozitivan rezultat je postignut zahvaljujući antioksidansima iz badema.

Bademi poboljšavaju varenje

I sirovi i pečeni bademi su prebiotici, što znači da se hrane korisnim bakterijama za varenje koje poboljšavaju imunitet i mentalno zdravlje, kao i smanjuju upale. Nedavno je sprovedena studija u kojoj su učenici nasumično dobijali grickalicu od badema ili krekere.

Nakon osam nedelja, studenti koji su konzumirali badem vidjeli su važne promene u sastavu mikrobioma, uključujući smanjenje patogenih bakterija i povećanje bakterijske raznovrsnosti, povezane sa korisnim efektima, uključujući kontrolu težine, funkciju insulina, regulaciju holesterola i smanjenje upale.

Bademi podržavaju zdravlje srca

Zahvaljujući svojim korisnim svojstvima, bademi štite srce. Orašasti plodovi podržavaju ili povećavaju dobar HDL holesterol dok snižavaju loš LDL holesterol.

Bademi i drugi orasi pomažu u snižavanju krvnog pritiska i poboljšanju vaskularne funkcije, što znači da pomažu krvnim sudovima da se opuste i smanjuju ukočenost arterija.

U jednoj studiji, ljudi sa visokim holesterolom podijeljeni su u dvije grupe, stavljeni na dijetu za snižavanje holesterola i nasumično su podijelili ili 43 grama badema ili muffine bez oraha sa istim sadržajem kalorija.

Poslije dvije nedjelje, oni koji su jeli orašaste plodove imali su niži nivo LDL-a, dok je HDL ostao nepromijenjen, a smanjio se masnoća u struku i kukovima, pišu Novosti.