Connect with us

Upište pojam za pretragu

Lifestyle

Sačuvajte zdravlje: Spustite pritisak bez lijekova na ova 3 načina

Visok krvni pritisak je mnogo ozbiljniji problem nego što većina ljudi shvata.

Kardiolog Melodi H. Hermel podsjeća na komplikacije koje može da izazove.

– Visoki krvni pritisak je jedan od vodećih faktora rizika za koronarnu bolest srca, moždani udar, srčanu insuficijenciju, hroničnu bolest bubrega, bolesti srčanih zalistaka, aortni sindromi i demenciju – kaže doktorka i ukazuje na navike koje mogu da snize krvni pritisak.

Hranite se zdravo – i preskočite so

Jelovnik obogatite voćem i povrćem, a ono što je najvažnije ograničite unos soli.

– DASH dijeta je plan zdrave ishrane osmišljen da pomogne u liječenju ili prevenciji visokog krvnog pritiska, a koji uključuje hranu bogatu kalijumom, kalcijumom i magnezijumom. Dijeta ograničava hranu koja ima visok sadržaj natrijuma, zasićenih masti i dodatog šećera – objašnjavaju ljekari iz klinike Majo i dodaju:

– Prekomjerna težina ili gojaznost povećavaju rizik od razvoja visokog krvnog pritiska. U stvari, vaš krvni pritisak raste kako se vaša tjelesna težina povećava – navodi se u članku koji je objavilo američko Ministarstvo zdravlja.

Iako je istina da se rizik od hipertenzije povećava sa godinama, vježbanje čini ogromnu razliku.

– Redovna vježba čini srce jačim. Jače srce može pumpati više krvi uz manje napora. Kao rezultat toga, sila na arterije se smanjuje. Ovo snižava krvni pritisak. Ako već imate hipertenziju, nije kasno da fizička aktivnost postane dio vaše rutine. Ne morate odmah da trčite maraton ili da se pridružite teretani. Umjesto toga, počnite polako, makar sa redovnom šetnjom.

Kvalitetan san

Svako ko pati od nesanice, bilo da je to povremeno ili stalno, zna da umor i razdražljivost koji nastaju kao rezultat nespavanja nije ni malo prijatan. Loše spavanje može imati druge negativne efekte na zdravlje, uključujući krvni pritisak.

– Istraživanja sugerišu da spavanje pet sati ili manje noću može, tokom vremena, povećati rizik od razvoja – ili pogoršanja – visokog krvnog pritiska. San pomaže u regulisanju hormona stresa i pomaže nervnom sistemu da ostane zdrav. Vremenom bi nedostatak sna mogao da naškodi sposobnosti organizma da reguliše hormone stresa, što dovodi do visokog krvnog pritiska.

Pijte više vode – i preskočite alkohol

Alkohol utiče na vaš krvni pritisak na nekoliko različitih načina i svi su loši. Doktor sa klinike Majo Francisko Lopez-Himenez ističe da je alkohol posebno štetan u kombinaciji sa lekovima za pritisak.

– Ako imate visok krvni pritisak, izbjegavajte alkohol ili pijte alkohol samo umjereno – preporučuje on i savjetuje unos što više vode.

– Nešto tako jednostavno kao što je održavanje hidratacije pijenjem šest do osam čaša vode svakog dana poboljšava krvni pritisak – tvrdi ljekar, prenosi Lepa i Srećna.