Broj korisnika interneta proteklih se godina uvelike povećao zahvaljujući širenju jeftnijih digitalnih rješenja, mobilnih uređaja i društvenih mreža koje nude jednostavan pristup. Dakle, sve to dovelo nas je do situacije u kojoj s krajem prvog kvartala ove godine imamo oko 5,3 milijardi internetskih korisnika ili 66 posto njene populacije.
To je porast od 3,4 milijarde u odnosu na 2010., kad je bilo 1,9 milijardi internetskih korisnika.
Najviše ih je u Aziji, 2,8 milijarde internetskih korisnika, što je čini 53 posto svjetske populacije, no stopa penetracije je 70,1 posto. Europa je pak na drugom mjestu po broju korisnika i ima ih 743 milijuna. Uz stopu penetracije od 88,4 posto. Samo Sjeverna Amerika ima višu – 93,4 posto.
Ujedno, taj kontinent ima digitalnu populaciju od 347 milijuna, što je manje od Južne Amerike i Kariba s njih 533 milijuna, ali manjom stopom penetracije – 80,4 posto.
Ali, istinski potencijal krije se u regijama koje se tek moraju do kraja razviti, odnosno, koje moraju uhvatiti zaostatak za onima koji su razvijeniji od njih. Afrika, primjerice, ima 601 milijun internetskih korisnika, ali 2015. ih je imala 566 milijuna pa je jasno da napredak dolazi iznimno sporo. Stopa penetracije na tom kontinentu je samo 43,1 posto.
Zato se Bliski istok itekako popravio sa stopom penetracije od 76,4 posto. Ipak, treba znati da prosjek podižu bogate zemlje kao Ujedinjeni Arapski Emirati, Katar i Bahrein, gdje je stopa na sto posto! S druge strane, debelo ispod prosjeka su ratom devastirana Sirija, Jemen, Irak…
Australija i Ocenija, primjerice, imaju slabiju stopu penetracije od Bliskog istoka – 70,1 posto. Imaju i svega 30,5 milijuna korisnika, no populacija je na 43,5 milijuna pa to ne čudi. Ujedno, Novi Zeland i Australija imaju stopu penetracije od 90 posto, ali otoci po Pacifiku najčešće nemaju razvijenu infrastrukturu pa samim time stopa penetracije može biti i nepostojeća.
Također, gotovo trećina svih internetskih korisnika dolazi iz Kine i Indije, koje imaju 1,7 milijardi internetskih korisnika. Ali, treba znati da Kina i Indija imaju i najveći broj ljudi bez pristupa internetu. Indija je na 665 milijuna, a Kina na 532 milijuna.
Prognoze su da će do 2025. digitalna populacija dosegnuti 5,6 milijardi.