Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Može li Europa još jednom zasjesti na prijestolje mobilne industrije? Dvije kompanije privlače pažnju, ali…

Dugo je vremena prošlo od ere Siemensa i Nokije, što nas ostavlja s pitanjem je li sličan pothvat uopće moguć

Prije jako puno vremena Europa je sjedila na tronu industrije telefona. Nokia je bila najpoznatiji proizvođač mobilnih telefona na svijetu, Ericsson je također proizvodio mnogima omiljene uređaje, a ljudi su govorili čak i o Siemensu. No zlatna era smartfona sa Starog kontinenta nije opstala. Pad je trajao godinama, a potakao ga je pametni telefon velikog ekrana. Nokia, Sony Ericsson i Siemens Mobile polako su se povukli, a dominacija smartfona iz Europe je prekinuta.

Na njihovom se mjestu, kažu statistike, nalaze Apple i Samsung, dvije kompanije koje dominiraju europskim mobilnim tržištem. Apple trenutno ima 34,29 posto tržišta, Samsung se drži na 31,21 posto dok kineski brendovi na čelu sa Xiaomijem (13,97 posto), Huaweijem (7,57 posto) i Oppom (2,4 posto) čine ostatak velike petorke.

Analitičari smatraju da je prilika za povratak Europe na poziciju velikog igrača u mobilnoj industriji daleko iza nas. Problem sa suvremenim tržištem je to što se u njega više ne može ‘uvaliti’ zbog manjka prostora. Tržište skoro u cijelosti drže azijski brendovi i Apple, što ideju o povratku na čelo industrije baca u vodu.

Dvije kompanije koje operiraju na širem području Europe te koje sve više privlače pažnju ljubitelja smartfona su Fairphone i Nothing.

Fairphone

Fairphone je nizozemska kompanija koja, kažu, nastoji napraviti ‘pošten’ smartfon. Kreira uređaje koji su održivi i klimatski neutralni, a želi postići to stvaranjem poštenog sustava opskrbe te dizajniranjem proizvoda koji se mogu popravljati i nadograđivati.

Njihov najnoviji uređaj, Fairphone 4, stvoren je od recikliranih i ekološki proizvedenih materijala te uključuje petogodišnje jamstvo, pravu rijetkost u današnjem svijetu mobilne telefonije.

Wayne Huang, potpredsjednik operacija u Fairphoneu, uvjeren je da je ključ uspjeha ‘jasna vizija’ i ‘fokus na probleme koje nastoje riješiti’. Premda Fairphone postaje privlačniji široj publici, on je i dalje relativno malen igrač koji je od 2013. prodao 450.000 telefona. Usporedbe radi, Apple je samo 2018. godine prodao 217 milijuna iPhonea.

Ljudi, naime, žele dobiti više za uložen novac. Žele dati 600 eura i dobiti najbolje specifikacije za tu cijenu, što koristi kineskim kompanijama koje većinu elektronike proizvode ‘kod kuće’, pa mogu ponuditi puno više po puno nižoj cijeni, ostavivši ostatak svijeta ‘u nepovoljnoj poziciji’, objašnjava Huang.

Centralna.ba