Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Najveći Appleovi promašaji u 21. stoljeću

Apple je možda preuzeo tehnološku industriju u 21. stoljeću, ali tvrtka je također imala neke prilično “upitne” proizvode koji su se (relativno) loše prodavali.

Većina ljudi Apple smatra jednom od najvećih i najuspješnijih kompanija ovog stoljeća. Brojke prodanih uređaja govore same za sebe. Od 2007. godine, Apple je prodao nevjerojatnih dvije milijarde iPhonea. Ta brojka raste i dalje, posebice danas kada je na tržište došao iPhone 14. No, nisu svi Appleovi proizvodi bili uspješni. Na svaki uspješan produkt, mora biti nekoliko “promašenih”. To je sasvim normalno.

Zato ćemo u nastavku teksta pogledati šest najgorih Appleovih proizvoda napravljenih u ovom stoljeću. Mogli biste ostati iznenađeni.

1) iPod shuffle: iPod minus ekran (2005)

Možda ćete se šokirati kada vidite iPod Shuffle na vrhu popisa, ali pričekajte; iPod Shuffle je bio relativno uspješan proizvod u smislu prodaje, ali je jedan od najgorih proizvoda koje je Apple napravio, po našem mišljenju.

iPod ima dugu povijest i nastao je prije iPhonea. Danas je iPhone ujedno i iPod, ali o tome nekom drugom prilikom.

Bilo je više varijanti iPoda, ali nijedan iPod nije bio čudniji od iPod Shufflea. S cijenom od samo 49 dolara, iPod Shuffle bio je najpovoljniji iPod koji ste mogli kupiti. A Apple je postigao tu nisku cijenu potpunim odbacivanjem zaslona.

Nedostatak zaslona znači da ne možete pretraživati pojedinačne pjesme kao na svakom drugom iPodu. Umjesto toga, ako želite čuti određenu pjesmu, morali biste slušati početak svake pjesme na uređaju dok je ne pronađete. I sad zamislite da ste na njemu imali 500 ili 1000 pjesama.

Iako je iPod Shuffle bio Appleov najjeftiniji iPod, nije bio ni blizu da bude najjeftiniji MP3 player na tržištu. I neki jeftiniji MP3 playeri dolazili su sa zaslonom, pa iako i onim vrlo malim i “primitivnim”.

2) Magic Mouse: Odličan po dizajnu, loš za korištenje (2009)

Većinu ljudi koji koriste Macove možete podijeliti u dvije skupine: one koji vole trackpadove i one koji se kunu u fizičke miševe. Uz Magic Mouse, Apple je odlučio pronaći sredinu između te dvije opcije.

Umjesto kotačića za scrollanje kao kod svakog drugog miša na tržištu, Apple je napravio nešto drugačije dodavanjem multitouch površine na cijeli gornji dio Magic Mousea. To znači da osim pomicanja gore i dolje kao na tradicionalnom mišu, imate preciznu četverosmjernu kontrolu s Magic Mouseom dok možete pristupiti funkcijama kao što su štipanje (“pinch”) i zumiranje. Zvuči super, zar ne?

Jedini problem je što je Magic Mousea jednostavno užasno za držati. Dok tradicionalni miš pristaje vašem dlanu više-manje savršeno, Magic Mouse je toliko ravan da ga morate uhvatiti samo vršcima prstiju. Takva vrsta držanja ne samo da je neugodna, već također može uzrokovati naprezanje vaše ruke i zgloba.

Povrh toga, Apple se suočio s kritikama zbog lošeg postavljanja priključka za punjenje Magic Mousea. Većina bežičnih miševa ima priključak za punjenje na prednjoj strani, što vam omogućuje da ga priključite i koristite kao žičani miš tijekom punjenja. Nažalost, priključak za punjenje Magic Mousea nalazi se na samom dnu miša, što ga čini nemogućim za korištenje dok je priključen za punjač. Sve ove mane samo su dodatni razlozi zašto je Magic Trackpad bolji i korisniji.

S druge strane, moramo odati priznanje Appleu; Magic Mouse izgleda super. Ali ruke će vam biti zahvalne ako odaberete bilo što drugo.

3) Mac Pro (2013) – “kanta za smeće” ili moćno računalo?

Mac Pro je prozvan “kantom za smeće” zbog čudnog oblika/dizajna. A možda i zbog loših performansi. Mac Pro iz 2013. godine, mogao bi se sažeti riječima: “pretjerano projektiran”.

Kada je Apple predstavio svoju drugu generaciju Mac Proa 2013., ljudi su bili šokirani koliko je redizajn bio “drugačiji”. Umjesto tower PC-a pune veličine koji je definirao Mac Pro do tog trenutka, Mac Pro iz 2013. bio je crni cilindar koji je bio samo djelić veličine prethodne generacije. Kako bi postigao taj mali oblik, Apple je podijelio Mac Pro matičnu ploču u tri različita dijela i postavio jedan ventilator u središte računala kako bi hladio cijeli sustav odjednom.

Iako je bilo potrebno nešto nevjerojatnog inženjeringa da se potpuno opremljeno stolno računalo spakira u tako malo pakiranje, ta sićušna veličina možda je bila ono što je “uništilo” Mac Pro. Da ne govorimo o “posebnim” komponentama zalijepljenim za matičnu ploču, što vam je onemogućilo (ili jako limitiralo) zamjenu dijelova.

Što je još gore, Mac Pro je također bio sklon pregrijavanju i usporenim performansama. Nije dobro za stroj koji košta preko 25 tisuća kuna.

Sva sreća, Apple ne nešto naučio iz toga, te je iduća iteracija Mac Proa bila “normalna”.

4) 12-inčni MacBook: Mini prijenosno računalo s paprenom cijenom (2015.)

Apple je 2015. godine predstavio novi bazni model prijenosnog računala, jednostavno nazvanog “MacBook“. Iako je ovo 12-inčno mini prijenosno računalo bilo jako tanko i izuzetno prijenosno, nije imao performanse koje bi opravdale njegovu cijenu.

MacBook je dospio na naslovnice kao prvo Appleovo računalo bez ventilatora. No iako smo ovih dana navikli vidjeti prijenosna računala bez ventilatora poput MacBook Aira, 2015. tehnologija nije bila kakva je danas.

MacBook od 12 inča pokretao je Intelov procesor Core M, čip koji je više uobičajen u tabletu nego u “pravom” računalu. Iako je bio dobar za surfanje webom ili jednostavne zadatke poput pisanja tekstova/dokumenata, procesor MacBooka bio je preslab za mnogo toga.

Mini MacBook je startao s cijenom od 1299 dolara, što ga je izjednačilo s cijenom MacBook Proa, zbog čega su ga mnogi potencijalni kupci u potpunosti preskočili i kupili “Pro” verziju.

5) HomePod: Pametni zvučnik u sjeni Alexe (2017)

Apple je 2017. godine odlučio uskočiti u svijet pametnih zvučnika s HomePodom, preskupim i nedovoljno uspješnim uređajem, pogotovo u usporedbi s Amazon Echo ili Google Home uređajima.

Prvi Amazon Echo uređaj došao je na tržište 2014. godine; od tada su uređaji s Alexom vodeći u ovom segmentu. Apple je “zakasnio u tržišnu” utakmicu i igrao se s HomePodom. Jedan od najvećih nedostataka HomePoda je Siri. Appleov glasovni asistent jednostavno nije tako pametan kao Alexa. Nije pomogla ni činjenica da se HomePod prodavao po nevjerojatnih 299 dolara.

Poznato je da Apple ima vrlo odane kupce, ali činjenica da ste mogli kupiti pametniji Amazon Echo uređaj za djelić cijene učinila je HomePod nepotrebnim.

2021. godine Apple je prekinuo prodaju originalnog HomePoda, ostavljajući na tržištu HomePod mini (cijena od 99 dolara) kao jedinu opciju ako želite pametni zvučnik koji pokreće Siri.

6) AirPods Max: Jeste li spremni platiti više za manje? (2020.)

Ponekad se čini da je Apple ima filozofiju “oblik ispred funkcije”, a AirPods Max savršen su primjer za to.

AirPods Max naizgled se čini kao zanimljiv proizvod, s respektabilnom kvalitetom zvuka i visokokvalitetnim uklanjanjem buke (noise cancellation). No, proizvođači poput Sonya i Bosea nude slušalice koje pružaju kvalitetniji zvuk po nižoj cijeni, zbog čega se mnogi pitaju jesu li AirPods Max vrijedni te cijene.

Osim toga, za razliku od gotovo svih drugih bežičnih slušalica, AirPods Max nemaju tipku za uključivanje i isporučuju se s futrolom koja ne nudi nikakvu zaštitu. Umjesto toga, Appleovo slabašno “pametno kućište” omogućuje mu da uđe u stanje ultraniske potrošnje energije. To, pomiješano s činjenicom da se ne sklapaju, čini ih težim za nošenje.

AirPods Max imaju moderan dizajn koji će vam pomoći da se istaknete, ali to je sve. Originalni AirPods promijenio je način na koji slušamo glazbu, dok AirPods Max nije donio ništa novo.

Čak ni Apple ne može “pobijediti” svaki put

Ljudi griješe, ali to vrijedi i za tvrtke. Apple nije iznimka od tog pravila, unatoč tome što je najveći brand na svijetu. Na svaki uspješan iPod ili iPhone dolazi neuspješan HomePod ili iPod shuffle.

Neki kažu da vas svaki neuspjeh dovodi bliže uspjehu. Stoga, iako nisu svi Appleovi proizvodi bili revolucionarni i ultra uspješni, spremnost na preuzimanje rizika i isprobavanje novih ideja pomogla im je u stvaranju nekih od najvećih Appleovih uspjeha. I postizanju vrijednosti tvrtke od 2.4 trilijuna dolara (dobro ste pročitali broj).

 

Piše: Boris Plavljanić

Centralna.ba