Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

“The Verge” posvetio tekst Rimcu i kreiranju najbržeg električnog automobila na svijetu

The Verge je jedna od najpopularnijih stranica na svijetu s tematikom vijesti i recenzija vezanih uz tehnologiju. Upravo su oni, odnosno njihov autor Tim Stevens, posvetili jedan tekst našem Mati Rimcu, poznatom inovatoru i poduzetniku. Rimac je postao planetarno popularan zbog svoje tvrtke Rimac Automobili, koju je osnovao 2009. godine, a čiji je cilj kreiranje najnaprednijih električnih sportskih automobila na svijetu.

2011. godine, u dobi od 23 godine, krenuo je stvarati svoj prvi potpuno električni super automobil iz temelja, a njegovo ime bilo je Concept One. Istovremeno, njegova tvrtka je napredovala i tako došla do više od 900 zaposlenika do 2020. godine. Pritom je privukla velika ulaganja tvrtki kao što su Porsche i Hyundai-Kia. Drugi Rimčev automobil, dizajniran, konstruiran i izrađen u vlastitoj tvrtki je Nevera, najbrži električni automobil na svijetu. On je po prvi put predstavljen 2021. godine. No, vratimo se tekstu koji je objavio The Verge. U njemu je fokus stavljen na sam razvoj tvrtke Rimac Automobili i načinu na koji je Mate uspio iz temelja izgraditi tako uspješnu tvrtku, i to baš u Hrvatskoj. Autor teksta je, kao što se moglo i očekivati, na kraju intervjua iskusio kako je to voziti se u Neveri. Malo je reći da je bio oduševljen. Ističe kako mu je mobitel gotovo ispao iz ruke jednom kada je Miroslav Zrnčević, čovjek koji je vozio Neveru dok je obarala svjetski rekord, stisnuo gas.

“Ovakva tvrtka bila je nesvakidašnja pojava u Hrvatskoj” Foto: Shutterstock Stevens se osvrnuo na razvoj Hrvatske kao samostalne zemlje i promjene koje su se događale u posljednjih 30 godina. Iz njegovih riječi može se iščitati kako daje jedan poseban značaj činjenici da je Mate Rimac uspio razviti svoju tvrtku u jednoj takvoj zemlji koja definitivno ne spada među bogatije zemlje svijeta. Ističe i kako je Rimac od strane nekih utjecajnih ljudi prozvan šarlatanom, ali te su prozivke očito bile daleko od istine. Jedan jak naglasak je stavljen i na činjenicu kako je Rimac ponosan što je izgradio ovu tvrtku u Hrvatskoj i kako je ne želi seliti nigdje druge. Rimac je iznio i kako je nekolicinu puta bio pred bankrotom te da nije znao kako bi isplatio plaće svojim radnicima. Uz razna ulaganja, uspio se oduprijeti katastrofi te sada njegova tvrtka broji više od 2.000 radnika i u partnerstvu je s nekim od najvećih tvrtki na svijetu. Rimac još ne smatra svoju tvrtku uspješnom Zanimljiv dio intervjua bio je kada je Rimac istaknuo kako još uvijek ne smatra svoju tvrtku uspješnom. Iako će se mnogi od nas složiti da je i više nego uspješna kada se osvrnemo na partnerstva izgrađena s Porscheom i Bugattijem, vidjet ćemo što će sve ona trebati postići da bi je Rimac okarakterizirao uspjehom. Jedna zanimljiva anegdota koju je prepričao dogodila se kada je odrađivao prezentaciju članovima Volkswagen grupe o potencijalnoj suradnji kod kreiranja SUV-a za Bugatti. Usred prezentacije, jedan ga je od članova grupe upitao što misli o preuzimanju cijele tvrtke. Rimac je, misleći da nije dobro čuo ili da je sve umislio, jednostavno ignorirao to pitanje i nastavio s prezentacijom. Tek nekoliko tjedana kasnije, dobio je poziv u kojem je ponovno upitan isto pitanje i došao je do zaključka da nije umislio spomenuti scenarij. Kaže kako je bio toliko usredotočen na prezentaciju da nije niti shvatio da mu netko nudi mogućnost preuzimanja branda kao Bugatti. Planovi za budućnost Foto: Shutterstock Iako je intervju uglavnom bio fokusiran na sadašnjost i prošle uspjehe Rimca, hrvatski je inovator spomenuo kako je plan da njegova tvrtka postoji i za 100 godina. Kaže kako ga nije briga za budućih godinu ili dvije te se osvrnuo na Bugatti koji postoji već 130 godina, a sada je dio obitelji. Intervju je priveden kraju razgovorima o budućnosti te drugim tvrtkama kao što su Infobip i Skype te značaju koji imaju za svoje zemlje. Može se reći da je zaista odrađen sjajno i preporučili bismo vam da ga u potpunosti pročitate jer smo prenijeli samo jedan mali dio istoga. Još ćemo jednom ostaviti link na njega, pa ga tako možete pročitati ovdje.

Centralna.ba