Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

TikTok mora se prilagoditi novom zakonu u EU – inače slijedi zabrana

Popularna platforma „TikTok” u posljednje vrijeme i nema baš „sreće” kada se u pitanje dovodi njezino poslovanje. Prvo je Amerika optužila TikTok za špijunažu pojedinih novinara a sada i Europska Unija zahtjeva određenu prilagodbu novim zakonskim okvirima.

Twitter ide putevima TikTok-a – uveo kartice „For You” i „Following”

Europska Unija uvodi novi zakon koji ima za cilj jasnije definirati poslovanje i dovođenje sadržaja društvenih mreža a samim time i popularnih platformi.

tekst2sl1

Ponajprije stvaranje transparentnosti te jasnije „pogađanje” ciljane publike kojoj je pojedini sadržaj i namijenjen. Zakon dolazi pod nazivom „Digital Services Act (DSA) „Zakon o digitalnim uslugama”.

Glavni zadatak ovog zakona je bolja i veća briga za „mlade korisnike” kojih je u današnjem korištenju interneta sve veći broj. Europska Unija naložila je kako se TikTok mora početi prilagođavati ovom zakonu i puno prije isteka krajnjeg roka a ono je 01.09.2023.

Ako se ne počne s prilagodbom ne samo TikTok mreže već i ostalih konkurenata, mogu ima zaprijetiti kazne čak do 6% ukupne godišnje dobiti.

Europski povjerenik Thierry Breton kazao je kako se TikTok mora što prije početi pridržavati pravila te će jedino takvim potezom biti pravi primjer ostalim konkurentima da posegnu za istom praksom.

Ako se ne počne prilagođavati novom zakonu osim novčane kazne čak se razmatra i potpuna blokada rada i dostupnosti TikTok platforme unutar Europske Unije.

Korištenje društvenih mreža i platformi sve više izmiče kontroli. Te je potrebno takav razvoj donošenja sadržaja (osobito pred mlađu publiku) kontrolirati koliko je god to moguće.

Dolazak zakonske regulative „DSA” imat će za cilj da se jednostavnije prati što to dolazi kao novi sadržaj na TikTok. Ako se pitate zašto se baš TikTok našao na „meti” Europske Unije, odgovor je poprilično jednostavan.

Upravo je ovaj platforma jedna od najbrže rastućih na internetu, te sada i konkurenti poput Instagrama, YouTube-a i Facebooka-a baš žele biti poput TikTok-a.

Dok ono što TikTok donosi pred korisnike predstavlja nove trendove u pogledu kratkih a „zaraznih” video sadržaja. Tome se u jednu ruku „treba stati na kraj”, odnosno vršiti što veća kontrola dolaska sadržaja i da sve jednostavno bude više transparentnije.

A to za sada svakako nije slučaj. Hoće li TikTok „poslušati” ovu odluku i što prije prilagoditi se novom „DSA” zakonu, svakako ostaje za vidjeti.

Ipak bit će zanimljivo za pratiti što će na ovo sve reći TikTok i kako će konkurencija na ove „ultimatume” reagirati koji su čini se sve prisutniji unutar granica Europske Unije.

Dali postepeno dolazi „kraj” jedne ere u kojoj je glavnu ulogu imao TikTok? Teško je za reći, no neupitno je kako se u tijeku velike promijene.

Centralna.ba