Na poddionici Vranduk – Ponirak probijena je i lijeva cijev tunela Vranduk, u dužini od 380 metara, priopćeno je iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine.
Ovaj dvocijevni tunel rađen je po novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C iz Azerbajdžana i Hering d.d. Široki Brijeg, dok nadzor nad izvođenjem radova obavlja konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. Slovenija – DIVEL d.o.o. Sarajevo.
Poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca, a ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5,3 kilometara.
Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektiran značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.
Sredstva za izgradnju osigurana su putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID) piše klix.ba
Centralna.ba