Connect with us

Upište pojam za pretragu

BiH

Bolnica u Zenici uvela veliku novinu: “Sve će pisati u SMS poruci”

Pomoćnik direktora za medicinske poslove Kantonalne bolnice Zenica dr. Kasim Spahić smatra značajnim, iz više razloga, završetak projekta uređenih transparentnih listi čekanja u okviru saradnje i partnerskih odnosa Kantonalne bolnice Zenica sa CCI i TI BiH u 2020. godini. Napravljen je potpuno novi softver, za naručivanje na liste čekanja, olakšano je samonaručivanje i rad zdravstvenih radnika.

– Pacijent je redovno informiran, kako o samom terminu prilikom naručivanja, tako i o svakoj promjeni termina, ako do toga dođe. Poboljšana je saradnja i komunikacija između bolnice i pacijenta. Liste čekanja su javne, transparentne i dostupne, kako pacijentu tako i menadžmentu bolnice (http://lc.kbze.ba/). Menadžment može da analizira, kontroliše liste čekanja, sve to doprinosi smanjenju greške pri naručivanju, eventualnih nepravilnosti, a u konačnici i nekih koruptivnih radnji koje mogu da se pojave prilikom naručivanja – kazao je.

Po njegovim riječima, uređeni sistem Listi čekanja se radi elektronski, jednostavan je i olakšava rad medicinskim radnicima pri naručivanju.

– Pacijent odmah dobije informaciju o terminu usluge, informiran je o eventualnoj promjeni termina. Tim načinom naručivanja na liste čekanja unaprjeđuje se komunikacija sa pacijentom, jača povjerenje pacijenta u ustanovu i sistem javnog zdravstva u cjelini. Dodatno, takvim naručivanjem smanjuje se broj nepotrebnih ulazaka u krug bolnice i putovanja pacijenta do bolnice, što je posebno važno bilo tokom epidemije Covid 19.

Primijetili smo da je funkcionalno i praktično definirati broj usluga koje možemo uraditi s javne liste čekanja, što određuje struka prema medicinskim indikacijama i neophodnostima (onkološki tretman, operativni tretman…) ili prema vrsti usluge i prema tome se formiraju posebne liste čekanja. Ustanova je definirala broj usluga koje može pružiti i obavezala odjele da obavezno pruže usluge s javnih listi čekanja kako su planirane – kazao je.

Doktor Spahić ističe da sistem automatiziranog zakazivanja pregleda u Kantonalnoj bolnici Zenica funkcionira u kontinuitetu, od samog uspostavljanja. Liste čekanja se prave uglavnom za vanbolničke pacijente.

– U vrijeme pandemije pružanje tih usluga bilo je reducirano i liste čekanja su uglavnom mirovale, ali je sistem naručivanja omogućio manje ulazaka u Bolnicu i time doprinio poštivanju protivepidemijskih mjera. U posljednja dva mjeseca sistem je ponovo aktueliziran, tako da sad imamo formirane liste za dvadeset usluga koje se naručuju na taj način – naglasio je.

Kako je kazao, pacijenti su zadovoljni novim softverom, nemaju žalbi na zakazivanje pregleda. Taj softver je inovativan i u tom pogledu što omogućava i informiranje pacijenata o tome kako da se pripreme za pregled, koliko pregled traje, sistem kroz SMS poruke pacijenta podsjeća/obavještava da ne propusti zakazani rok, te da mu može dati uvid kako funkcioniše konkretni odjel i zdravstvena ustanova.

– Kad predaju dokumente, pacijenti ne moraju dolaziti po tu uputnicu, sve im piše u SMS poruci. Preko svog jedinstvenog koda, kojeg dobije SMS porukom, pacijent prati da niko ne može zloupotrijebiti njegov termin i niko prije njega doći na red. Time se značajno unaprjeđuje komunikacija na relaciji bolnica-pacijent. Sistem je prihvaćen i od uposlenika koji rade naručivanje, kažu da im je posao olakšan. Olakšana je komunikacija pri naručivanju, nema nesporazuma i nezadovoljstava, smanjen je broj dolazaka u Bolnicu.

Naše iskustvo pokazalo je da je tako automatizovano zakazivanje zdravstvenih usluga, koje se naručuju u liste čekanja, odgovara svima, da je funkcionalno i transparentno i isti preporučujemo svim zdravstvenim ustanovama koje pružaju usluge na taj način – kazao je pomoćnik direktora za medicinske poslove Kantonalne bolnice Zenica dr. Kasim Spahić na Evropski dan prava pacijenata, koji se obilježava 18. aprila.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘div-gpt-ad-1628534950941-0’); });

Kantonalna bolnica Zenica uvela je inovativni softver 2020. godine, u okviru ‘Projekta sprečavanja i borbe protiv korupcije u zdravstvu’ koga provode Transparency International Bosna i Hercegovina i Centri civilnih inicijativa (CCI), uz finansijsku podršku Evropske unije u Bosni i Hercegovini.

Nakon što je potpisala Memorandum o saradnji u okviru navedenog projekta, juna 2019. godine, započeo je rad na izradi softvera za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja. Po završetku dodatnih dogovora i obuke uposlenika Bolnice, sistem je operacionalizovan i instaliran u februaru 2020. godine i otpočelo je interno korišćenje, a do kraja iste godine je otvoren za javnost. Nakon više od godine i po dana, napravljen je kratak osvrt na to kako sistem fukcioniše i kakve je promijene donio toj zdravstvenoj ustanovi.

Kako navodi CCI u saopćenju za javnost u povodu Evropskog dana prava pacijenata, pomoćnik direktora Spahić direktno je bio angažiran na realizaciji projekta u okviru koga je KB Zenica uvela softver za automatizirano formiranje listi čekanja pacijenata, a dao je kratak osvrt na funkcioniranje tog savremenog i inovativnog sistema, koji između ostalog pacijentima olakšava pristup određenim zdravstvenim uslugama.

Projekt sprečavanja i borbe protiv korupcije u zdravstvu koji finansira Evropska unija, u vrijednosti od 490.000 eura, nastoji doprinijeti smanjenju rizika za pojavu korupcije u sektoru zdravstva u BiH kroz unaprjeđenje transparentnosti, odgovornosti i integriteta 15 javnih zdravstvenih ustanova u BiH koji će poslužiti kao primjeri dobre prakse za dalje uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja i suzbijanje korupcije u sektoru zdravstva.

Vijest Bolnica u Zenici uvela veliku novinu: “Sve će pisati u SMS poruci” se prvi put pojavila na sljedećem linku: Fokus.ba.

Fokus