Connect with us

Upište pojam za pretragu

Ekonomija

Business inovacije:Motus olakšava rehabilitaciju nakon moždanog udara

[ad_1]

Da teška vremena iznjedre najjače ljude i najbolje ideje, dokaz je i priča 24-godišnje inovatorice iz Mostara, Emine Kapetanović. Naime, nakon što je njen otac doživio moždani udar, te u nedostatku informacija o brizi takvih pacijenata od strane porodice, Kapetanović je kreirala aplikaciju Motus, za rehabilitaciju i socijalizaciju nakon moždanog udara koja nudi sve što je potrebno pacijentu i njegovoj porodici na jednom mjestu.

„Nažalost, ideja za ovaj projekat je inspirirana moždanim udarom mog oca. Radi njegove težine, otac mi je proveo nekoliko mjeseci u različitim bolnicama i rehabilitacijskim centrima. Zbog pandemije se morao vratiti kući, što nam je bio jako težak period jer se nismo znali pravilno brinuti o njemu uprkos satima provedenim pretražujući moždani udar na internetu. Saznala sam da trenutno 100 miliona ljudi živi sa posljedicama moždanog udara, te da svake minute 30 ljudi doživi moždani udar. Na tržištu nije postojalo rješenje koje bi odgovaralo baš svima, te sam ga odlučila napraviti. Jedna od ključnih stvari na koje smo se fokusirali, jeste da u svakom novom koraku aplikaciju testiramo sa ljudima koji su preživjeli moždani udar te na osnovu njihovog feedbacka poboljšavamo aplikaciju. Rekla bih da je ovo bio jedan od ključnih razloga našeg uspjeha, te je zato Motusov neslužbeni slogan ”Od pacijenata za pacijente”“, za Business Magazine Kapetanović počinje svoju priču.

Personalizirana terapija

Motus aplikacija namijenjena je svima, bez obzira na godine ili težinu moždanog udara. Kombiniranjem medicine i umjetne inteligencije, razvili su test kojim procjenjuju inicijalno stanje te na osnovu toga dobijaju personaliziranu terapiju u različitim segmentima rehabilitacije.

„Prednost naše aplikacije jeste što omogućuje osobi koja je preživjela moždani udar da samostalno upravlja procesom rehabilitacije i prati napredak, te porodici da bude dio oporavka uz potpuno razumijevanje moždanog udara“, dodaje Kapetanović.

Aplikacija mogu svi koristiti, bez obzira na godine ili težinu moždanog udara

Kapetanović je osnovala i kompaniju Motus Health zajedno s Kenanom Nazdrajićem koji je od samog početka uključen u rad na aplikaciji.

„Iako smo oboje studirali IT, imali smo potpuno različita zanimanja, te morali učiti nove vještine kako bismo napravili funkcionalan prototip naše aplikacije. Zahvaljujući podršci medicinskih stručnjaka, bolnica i rehabilitacijskih centara razvili smo i testirali aplikaciju. Naravno, ne smijem zaboraviti partnere koji su nam omogućili genijalan tim mentora u različitim oblastima, te samim tim osigurali naš lični i profesionalni rast“, ističe Kapetanović.

Od samog početka u realizaciji učestvovao i Kenan Nazdrajić s kojim je osnovala i kompaniju

Na projektu su počeli raditi sredinom 2020. godine, te je u tim momentima fokus bio na razvoju prototipa i potraga za tržištem u kojem bi ovaj startup imao najviše potencijala. Odlučili su se relocirati u Njemačku s obzirom da ova zemlja ima najrazvijenije tržište u sektoru digitalnog zdravstva. Najveću poteškoću predstavljalo im je nepoznavanje i usklađivanje svoje ideje sa strogim evropskim regulativama za uređaje u digitalnom zdravstvu. Međutim, smatraju da je ovo dobra stvar jer iako je zahtjevno dobiti certifikaciju, to osigurava da je svaki proizvod koji izađe na tržište provjeren i siguran za koristiti.

„S obzirom da je sistem birokratije i registracije kompanije potpuno drugačiji nego u BiH, morali smo se upoznati sa koracima koje smo morali poduzeti da bismo registrirali kompaniju. Velika olakšica nam je bila što iako nismo bili fizički u Njemačkoj, mogli smo skoro sve uraditi online. Trenutno smo na zadnjim koracima, te uskoro očekujemo finalizaciju procesa“, dodaje Kapetanović.

Kada je riječ o učešću na takmičenjima inovatora, Kapetanović ističe da nije ključna pobjeda, koliko prilika za prezentaciju svoje ideje, strasti i važnosti projekta pred raznim investitorima, organizacijama i partnerima.

„Postoje odlični programi diljem Evrope koji pokrivaju sve troškove edukacija i takmičenja, te smo na taj način putovali u Portugal, Španiju, Dansku. Neke od takmičenja koje bih izdvojila jeste takmičenje projekta CROWN, sufinansiranog sredstvima Interreg IPA CBC Croatia Bosnia and Herzegovina Montenegro 2014 2020 na kojem smo osvojili mogućnost organizovanja crowdfunding kampanje uz pomoć različitih agencija, te stranice Patient Innovation gdje smo izabrani kao top 11 evropskih timova iz oblasti digitalnog zdravstva“, naglašava Kapetanović.

Patient Innovation ih izabrao u top 11 evropskih timova iz oblasti digitalnog zdravstva

Najbitnija je vidljivost

Kapetanović je imala priliku upoznati osnivače startupa i inovatore iz različitih sektora širom Evrope. Ono što je primijetila, a po čemu se njihov položaj razlikuje od položaja inovatora u Bosni i Hercegovini, jeste u tome što imaju više prilika za grantove, poticaje, ali i pristupu mrežama podrške.

„Na samom početku našeg startupa, nisam mogla ne osjećati određenu dozu zavisti prema prilikama koje su dostupne mojim kolegama. Trebalo mi je vremena da se upoznam sa startup scenom u BiH, te nakon prisustvovanju nekim programa, mogu reći da postoje organizacije koje mi daju nadu da će i ovdje biti bolje“, dodaje Kapetanović.

Određen pomak napravljen je svakako kroz projekat Trezor bh. Inovacija u okviru kojeg je kreirana web platforma koja  sadrži sve informacije koje su potrebne jednom inovatoru ili inovatorici da patentira svoju inovaciju, kao i bazu mentora, korisne linkove, publikacije, aktuelne vijesti u okviru Asocijacije inovatora BiH i ostale korisne informacije.

„Ono što smatram da je najbitnije za jedan startup i inovatore, jeste vidljivost, što Trezor bh. Inovacija primarno i nudi. Do nedavno nije postojala platforma koja je okupljala sve inovatore na jednom mjestu, te je potencijalnim investitorima ili partnerima do njih bilo jako teško doći. Trezor bh. Inovacija povećava spektar prilika koje su dostupne inovatorima, te se nadam da će napredovati i nastaviti sa dobrim radom“, ističe Kapetanović.

Ono na šta su trenutno fokusirani jeste crowdfunding kampanja koja počinje početkom aprila te se nadaju dobrom odzivu i podršci projektu.

„Razlog zašto smo se odlučili za ovo je taj što kao i svaki startup trebamo finansijsku podršku kako bismo plasirali naš proizvod, te unaprijedili naš biznis. Organizacijom crowdfunding kampanje se bavimo proteklih par mjeseci, te je bilo zanimljivo biti dio procesa koji zahtjeva dosta truda i rada. Poručila bih svima da prate našu web stranicu www.motus.health kako bi bili u toku sa zadnjim novostima ili nas kontaktiraju direktno ako žele biti dio procesa naše kampanje“, dodaje Kapetanović.

Trenutno smo na zadnjim koracima, te uskoro očekujemo finalizaciju procesa, kaže Kapetanović

 Mladi ne shvataju svoj potencijal

U poslovnom okruženju koje je nepovoljno za velike kompanije koje dugo posluju, pokrenuti vlastiti biznis predstavlja veliki izazov uz sve ostale socijalne, ekonomske i političke demotivirajuće faktore. Međutim, pozitivni primjeri mladih ljudi sigurno da mogu pokrenuti i neke nove biznis priče.

„Primijetila sam da mnogo mladih ne shvata potencijal svojih svakodnevnih ideja ili je jednostavno svjestan demotivirajuće okoline za startupe. Ono što bih voljela da je meni neko rekao jeste da podcjenjivanje sebe pomiješano sa velikom ambicijom dovodi do dugoročnog stresa i gubitka motivacija. Kada sam počela prioritizirati zadatake i cijeniti svoj trud, ubrzala sam proces rada i postigla veće rezultate“, ističe Kapetanović.

Business Magazine