Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Cijena litijuma “eksplodirala”, a naši susjedi imaju ogromne zalihe

Globalna nestašica ključnih komponenti baterija podigla je cijene na rekordne razine, a od prošle godine cijene litijuma su skočile za više od 700 posto, nikla za 250 posto a kobalta i mangana za 100 posto, pa se postavlja pitanja šta to znači za ubrzanu tranziciju ka električnim automobilima?

Osim toga, dobro je poznato da Srbija ima možda i najveće rezerve litijuma u Europi, a kako raste cijena litijuma tako će rasti i pritisak na zemlju da što prije počne sa iskopavanjem, piše Autoblog.

Elon Musk, izvršni direktor Tesle je nedavno preporučio svima koji žele da se brzo obogate način na koji to najlakše mogu da urade – iskopavanje litijuma. Prema ekscentričnom milijarderu, marže na litijum su sada iste kao i kod proizvodnje softvera, jer su cijene na tržištu otprilike 10 puta veće od cijene ekstrakcije.

Rast cijena sirovih materijala koji su potrebni za baterije poput litijuma i nikla su doveli do toga da proizvođači baterija podignu cijene proizvođačima automobila, koji su naravno ovo poskupljenje prenijeli na kupca, navodi Nova.rs.

Cijena nikla je bila na svim naslovnim stranicama početkom ožujka kada je cijena dostigla više od 100.000 dolara po toni zbog straha od obustave trgovine sa Rusijom, ali je od tada cijena pala na oko 33.000 dolara. Ipak, trenutno najveći problem jeste litijum. Prema izjavama industrijskih stručnjaka, isporuke litijuma rastu duplo sporije od potražnje za električnim automobilima. Primjera radi, Elon Musk koji je nedavno kupio Twitter, rekao je da će možda da osnuje i vlastitu tvrtku za iskopavanje litijuma kako bi osigurao opskrbu.

Cijene sirovih materijala litijum-jonske baterije su toliko porasle, pogotovo što se katode tiče, pa sada čine čak 80 posto cijene baterijske ćelije, dok je 2015. udio u cijeni bilo svega 40 posto. Milijarde koje su uložene u gigatvornice baterija nisu stigle do izvora sirovih materijala. To je dovelo do toga da Tesla razmišlja o investicijama u rudnike i rafinerije. Situacija je slična kao 2018. kada su sami morali da uđu u proces proizvodnje baterija, prenosi agencija.

Centralna.ba

Centralna.ba