Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

5 aktualnih trendova u automobilskoj industriji

Gartner je kroz istraživanje identificirao pet tehnoloških trendova za ovu godinu na koje direktori informativnih odjela (CIO) moraju voditi računa. Pod time se misli na softver, hardver i digitalnu transformaciju unutar automobilskog sektora.

“Posljednjih stotinu godina proizvođači automobila fokusirali su se na mehaničku stranu razvoja automobila i uglavnom su prepustili softver drugima. Kako digitalna tehnologija postaje diferencijator u automobilu, softver će postati glavni pokretač rasta profitabilnosti za proizvođače. U konačnici, cilj za proizvođače originalne opreme (OEM) bit će pretvoriti se u tehnološke ili softverske kompanije”, smatraju u Gartneru pa navode pet trendova za 2022.

1. Proizvođači automobila mijenjaju pristup nabave hardvera

Nestašica komponentni, u prvom redu čipova, ubrzala je potrebu za zaokretom u smjeru rada na svom hardveru. O tome se razmišljalo i prije, ali kriza na tržištu samo je ubrzala potrebu za dobivanjem više kontrole u svojim rukama. Gartner predviđa da će do 2025. 50 posto od deset najboljih proizvođača dizajnirati svoje čipove i uspostaviti izravne, strateške, dugoročne radne odnose s kompanijama za proizvodnju čipova.

2. Digitalni divovi integriraju automobil u holistički ekosustav

Amazon, Google, Alibaba, Tencent… neprestano će širiti tehnologiju u vozilima. Gartner predviđa da će do 2028. 70 posto prodanih vozila koristiti operativni sustav Android Automotive. Primjerice, danas ga se koristi u jedan posto vozila.

3. Otvoreni podaci i modeli suradnje otvorenog koda dobivaju na značaju

Prošle godine nekoliko tehnoloških kompanija stvorilo je operativne sustave arhitekture vozila otvorenog koda i otvorenu platformu za električna vozila (EV). Takav pristup usvajanja novih modela partnerstva u automobilskom sektoru povećat će se kroz ovu godinu.

4. Etablirani proizvođači automobila povećavaju OTA (over-the-air) kao glavni digitalni izvor prihoda

Na OTA tržištu je prošle godine došlo do velikih promjena kada je nekoliko proizvođača automobila počelo nuditi ažuriranja softvera. S obzirom da je većina proizvođača automobila ažurirala hardver na vozilima kako bi omogućila to ažuriranje softvera, sada će se početi prebacivati na model prihoda koji se temelji na uslugama, a ne na prodaji samog proizvoda. U Gartneru predviđaju da će do 2023. polovica od deset najboljih proizvođača automobila ponuditi otključavanja i nadogradnje mogućnosti putem ažuriranja softvera koja se mogu kupiti nakon kupnje vozila.

5. Autonomna vozila — bit će više regulacija, ali prepreke u komercijalizaciji i dalje postoje

Unatoč poboljšanju tehnologije senzora, sve sofisticiranijim algoritmima percepcije te napredovanju regulacija i standarda, razvojni timovi autonomnih vozila nastavljaju se boriti za proširenje autonomnog poslovanja u nove gradove ili zemlje. Proizvođači automobila počeli su najavljivati ​​automobile s autonomnom vožnjom razine 3 i rade na implementaciji samovozećih kamiona razine 4 te komercijalnih robotaksija. Međutim, dokazivanje sigurnosti i učinkovitosti autonomne tehnologije traje dugo, a opsežna simulacija i testiranje u stvarnom svijetu čine komercijalizaciju sporom i skupom. Osim toga, izazovu doprinose pitanja kao što su odgovornost u slučaju nesreće, povezana pravna i društvena razmatranja, kao što je način na koji će vozila na ljudski pogon komunicirati s vozilom koje upravlja umjetnom inteligencijom. U Gartneru predviđaju da će do 2030. globalno biti  četiri puta više autonomnih robotaksija razine 4 nego što će ukupno biti taksija u ovoj godini.

Centralna.ba