Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Električna vozila povećat će potrošnju struje u zgradama do 40 posto

No prijelaz u svijet e-mobilnosti je puno više od kupnje električnog vozila ili dodavanja infrastrukture za njihovo punjenje. Tu se radi o čitavom ekosustavu hardvera, softvera i usluga.

Kako navodi Darko Lopotar, voditelj tržišta zgradarstva za jugoistočnu Europu kompanije Schneider Electric, trenutne navike korištenja i punjenja vozila će se značajno promijeniti s korištenjem električnih vozila.

Darko Lopotar

“U pravilu će se 95 posto punjenja električnih vozila obavljati kod kuće, na poslu i na destinaciji, a samo 5 posto će odlaziti na brza punjenja u tranzitu koja će se naplaćivati. Takav način punjenja uzrokovat će rast potrošnje električne energije u zgradama budući da punjenje električnih vozila povećava ukupnu potrošnju električne energije zgrade i do 40 posto”, objašnjava Lopotar i nadodaje kako bi zbog toga vlasnici zgrada morali razmišljati unaprijed kad je u pitanju električno opterećenje zgrade i njena prilagodba povećanoj potrošnji.

To je, kaže, veliki izazov našeg vremena – kako prilagoditi infrastrukturu koja će podržati elektrifikaciju prijevoza bez remećenja trenutnih električnih instalacija, odnosno kako svesti troškove na minimum.

Dodatne instalacije i uređaji
“Rješenje je u upravljanju električnom energijom putem pametnih tehnologija punjenja i digitalizacije, integracijom svih elementa u jedinstveno rješenje za eMobility. To znači povezivanje EV punjača sa sustavom upravljanja opterećenjem u stvarnom vremenu. Tako smo, za početak, omogućili neometan i istovremen rad više potrošača energije u nekoj zgradi”, kaže Lopotar i dodaje kako je idući korak briga o potrošnji.

“Trenutno svi svjedočimo porastu cijene energenata, zbog čega uvođenje dodatnih sustava za proizvodnju i skladištenje električne energije na samoj zgradi (npr. fotonaponski paneli, spremnici električne energije), predstavlja najbolje rješenje, a ako to gledamo kroz primjer veće poslovne zgrade, jasno je kako se radi o velikom opsegu.

U toj fazi govorimo o mikro mrežama – mrežama koje mogu integrirati lokalnu proizvodnju i potrošnju električne energije, sustave skladištenja (npr. baterije) i napajanje električnih vozila.

Na kraju, potrebno je tu svu električnu energiju i dovesti u zgradu, što znači da će biti potrebne dodatne instalacije i dodatni uređaji za zaštitu i upravljanje distribucijom električne energije”, objašnjava voditelj tržišta zgradarstva za jugoistočnu Europu kompanije Schneider Electricu.

Prema njegovom mišljenju, brzina prijelaza na e-mobilnost ovisit će o tempu uvođenja infrastrukture za punjenje u domovima i zgradama, te planiranje upravljanjem potrošnje električne energije na tim objektima. Ta infrastruktura je ključna za svakodnevno korištenje električnih vozila.

“Geografska pokrivenost i brzi punjači EV su ključni za e-mobilnost na dužim relacijama, međutim očekujemo da će se većina punjenja električnih vozila odvijati kod kuće, na poslu ili na destinaciji”, zaključuje Lopotar.

Centralna.ba