Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Ferrari je i dalje oprezan po pitanju električne budućnosti

Prošle godine 80% prodanih Ferrarija imalo je motor s unutarnjim izgaranjem, a ostatak su bili hibridi, prema tvrtki. Do 2026. tvrtka očekuje da će 40% biti tradicionalni motori, 55% hibridi i 5% električni. Do 2030. predviđa se da će 40% biti potpuno električno. Naravno, postoje veliki nedostaci elektrificiranih vozila u odnosu na klasične supersportske automobile, a to je naime težina. Baterije su izrazito teške i zauzvrat ta dodatna masa negativno utječe na gotovo svaku metriku performansi.

Ferrari navodno istražuje čvrste (solid-state) baterije, koje bi poboljšale snagu i učinkovitost, kao i vodikove gorivne ćelije u nastojanju da zadrži svoju poziciju i vrhunsku izvedbu u svakom elementu. Treba imati na umu i kako Ferrari, za razliku od Lamborghinija, nema ogromnu potporu korporativnog partnera poput VW Grupe koji bi ga podupirao i dijelio troškove razvoja.

Unatoč tome, Ferrari bi mogao pobijediti svog talijanskog rivala ako doista proizvedu potpuno električni automobil do 2025. Jer, iako se Lamborghini obvezao elektrificirati cijelu svoju liniju do tog vremena, još uvijek se nije obvezao na konkretnu godinu za svoj prvi automobil EV, samo da će biti na cestama prije kraja desetljeća. Tvrtka će lansirati 15 proizvoda između 2023. i 2026., od kojih će neki biti varijante na trenutnim modelima poput Ferrarija F8 i 296 GTS.

Pridružit će se i nova vozila, uključujući prvi SUV tvrtke. Ferrari Purosangue, čije ime znači “čista krv”, bit će predstavljen u rujnu. Očekuje se da će mu glavni konkurent biti SUV Lamborghini Urus, koji čini više od 60 posto prodaje te marke. Ferrari kaže da će Purosangue tijekom životnog ciklusa predstavljati samo 20 posto prodaje tvrtke, što je brojka u koju neki industrijski analitičari ipak sumnjaju.

Centralna.ba