Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Svaki treći cyber incident rezultira krađom ili provalom automobila

Autonomna i električna vozila sve su popularnija kako se razvijaju u smjeru praktičnosti i istinske zamjene za “tradicionalna” vozila. Ali, taj put sa sobom nosi i neke negativne posljedice u vidu kibernetičkog kriminala.

Naime, hakeri su brzo prepoznali priliku u novoj tehnologiji, koja podrazumijeva dodatke kao što su izostanak ključeva, povezivost s pametnim telefonima, mogućnost pokretanja vozila na daljinu, kao i njegovo gašenje, razne aplikacije… Sve to su potencijalne “točke ulaska” i hakeri su ih počeli iskorištavati.

Prema podacima koje je prezentirao Atlas VPN, a tiču se više od 900 kibernetičkih incidenata od 2010. do 2021., više od 50 posto zbilo se unazad posljednje dvije godine. Što je i logično jer se baš u tom periodu napravio značajniji iskorak.

Konkretnije, 39,9 posto napada odnosilo se na proboje u sustav koji su potom dovodili do narušene privatnosti ili “curenja” podataka. Krađa automobila i provaljivanje u njih je na drugom mjestu s 27,9 posto, kontrola sustava vozila je treća s 24,2 posto.

Uz sve to, hakeri su dovodili do smetnji vezanih za usluge i poslovanje u 18,2 posto slučajeva, a prevare raznih vrsta zbile su se u 4,2 posto slučajeva. Manipulacija automobilskim sustavima dogodila se u četiri posto incidenata, praćenje lokacije vozila u dva posto i kršenje pravila u 1,5 posto…

Što se tiče povezanih vozila, najviše napada zbilo se na servere (40,3 posto), otvaranje vozila bez potrebe ključa (26,3 posto) i ECU/TCU 12,2 posto. Mobilne aplikacije su na 7,2 posto u smislu zabilježenih incidenata, a infotainment sustavi na 5,7 posto. Incidenti su u 5,4 posto slučajeva uključivali i IT mreže, u 5,1 posto DBD portove, u 2,9 posto senzore i Wi-Fi te u 2,7 posto slučajeva mreže unutar vozila.

Podaci su to koje ne treba zanemarivati, a odgovorni u industriji moraju napraviti iskorak u boljoj zaštiti vozača.

Centralna.ba