Connect with us

Upište pojam za pretragu

Tehnologija

Zašto moderne igre koriste toliko VRAM-a na grafičkim karticama?

Čak i ako samo povremeno pratite vijesti o tehnologiji, niste mogli propustiti da je količina video memorije (VRAM) na grafičkim karticama trenutno vruća tema. Vidjeli smo naznake da 8 GB možda neće biti dovoljno za najnovije igre, posebno kada se igraju na visokim rezolucijama i s kvalitetom grafike postavljenom na visoku ili maksimalnu. AMD je također naglašavao da njihove kartice imaju znatno više RAM-a od Nvidijinih, a potonji najnoviji modeli su kritizirani jer imaju “samo” 12 GB.

Dakle, koriste li igre doista toliku količinu memorije, i ako jesu, što je točno u unutarnjem funkcioniranju ovih naslova koji zahtijevaju toliko? Podignimo haubu modernog 3D renderiranja i pogledajmo što se stvarno događa unutar ovih grafičkih motora.

Čitavu filozofiju možemo sažeti u jednostavnu tvrdnju da je 3D grafika ‘samo’ puno matematike i rukovanja podacima. U slučaju podataka, potrebno ih je pohraniti što bliže grafičkom procesoru. Svi GPU-ovi imaju ugrađenu malu količinu brze memorije (poznatu kao predmemorija), ali ona je dovoljno velika samo za pohranjivanje informacija za izračune koji se odvijaju u tom trenutku.

Budući da moderni naslovi sadrže previše podataka da bi se svi pohranili u predmemoriju, ostatak se čuva u video memoriji ili VRAM-u. Ova memorija je slična glavnoj memoriji sustava, ali je specijalizirana za radna opterećenja grafike. Prije deset godina, najskuplje grafičke kartice za stolna računala imale su 6 GB VRAM-a na svojoj ploči, iako je većina GPU-ova dolazila sa samo 2 ili 3 GB.

Naravno, malo je ljudi 2013. igralo u 4K, budući da su takvi monitori bili pretjerano skupi i u potpunosti namijenjeni profesionalnom tržištu. Čak ni najbolje grafičke kartice nisu bile sposobne renderirati na toj razlučivosti, a povećanje broja GPU-a s CrossFireom ili SLI-jem ne bi puno pomoglo.

Danas je pak situacija drugačija. Velika većina igrača preferira 4K, čime se automatski povećava broj detalja koje je potrebno pohraniti u VRAM a samim tim i potrebna memorija.

Osim rezolucije, bitan faktor u potrošnji memorije su i same teksture i detalji u igrama, a pogledom na najnovije naslove i njihove gameplaye možemo primijetiti značajnu razliku u kvaliteti istih danas u odnosu na one od prije 10 godina.

U svakom slučaju, u budućnosti se očekuje još veći napredak u kvaliteti igara, a samim tim će i zahtjevi za njih biti i značajno veći.

IZVOR

Bajtbox